onsdag 9. mai 2012

DROPS-DROPS-DROPS



Jeg har fått masse mail, om hva slags garn jeg bruker når jeg strikker, pinner og priser på alt. Dere må jo gjerne legge igjen spm. i kommentarfeltet også, så kanskje fler kan komme med tips til garn og alt tilbehør.
Vel, for å svare på disse hyggelige mailene fra dere, så handler jeg helst garnet hos Garnhuset i Fredrikstad og Flamingo Garn og Hobby på Gressvik. Det er egentlig bestilleren som velger, siden det er de som betaler. Jeg har vel kommet frem til at PT-pinnene fra disse butikkene også passer meg best. Har vært innom noen pinner som er for spisse og lager sår på fingertuppen. Ikke deilig når man har strikking som hobby. Men med tanke på resten av tilbehøret, så er det så forskjellig hva folk vil ha, trenger å ha og hva som er et must å ha. Det er rett og slett veldig individuelt. Men stoppenål, broderisaks og et tydelig målebånd er vel det grunnleggende ;)
Hvordan jeg regner ut prisen for plaggene? Det er veldig vanskelig å prissette sine egne plagg. Jeg forhører meg hos forskjellige garnbutikker, og lander innimellom de ett sted. Det svinger veldig i priser for strikket tøy. Men husk at det også strikkes i forskjellig kvalitet. Jeg sender aldri fra meg noe, uten å få det godkjent av flere erfarne strikkere og jeg er en veldig streng "dommer" overfor meg selv. Er jeg ikke fornøyd med plagget, sender jeg det heller ikke til noen. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena