mandag 24. september 2012

Kjære alle vakre følgere.

Jeg får mange forespørsler om å strikke til både liten og stor. Til gutter og jenter. 
Jeg får også mange spørsmål om pris, noe som er helt forståelig. Men jeg ber også om at dere har i bakhodet at vi som strikker kanskje er litt dyrere enn HM og alle disse andre kjedebutikkene. Det er vi, fordi vi strikker plagget for hånd. Vi rekker opp og strikker igjen, om det skulle finnes en feil. Vi strikker med stolthet og glede. En glede som skal sitte i plagget og vidreføres til dere som skal kle dere i det. Det du får er et 100% håndlaget og slitesterkt vakkert plagg. 
Og bare for å virkelig vise, vil jeg gi dere dete eksempelet på en barnegenser, hvorav min pris er kr 400 +garn + frakt + evt. kr. 50 for "jakten på mønsteret".

Genseren vil ta ca 20 timer å strikke og montere. det tar minst 2 timer å lete frem den perfekte oppskriften kunden ønsker.
Gang det med en butikkarbeiders lønn på kr. 150.
Du kommer da frem til den opprinnelige prisen det villet koste å få genseren strikket. Nemlig 3300 kr.
Min pris er fortsatt kr 400 +garn og frakt.

Ville bare forklare dere dette ;)

Ha en aldeles strålende mandag! Og en nydelig høstuke!

Pauline

2 kommentarer:

  1. Godt forklart. Jeg har full forståelse og synes du er billig! :)

    SvarSlett
  2. Syns ikke du er dyr i det hele tatt! Det du lager er hånsarbeide som man ikke får kjøpt på HM. Det må man regne med å betale litt for!

    SvarSlett

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena