tirsdag 28. oktober 2014

~ HomeMade Playdouh, Plastelina, eller som vi sier Modelleire ~

Etter at minsten fikk ferten av plastelina, var det no way back! Og etter x antall kroner gikk med på å kjøpe all denne plastelinaen kunne man merke at det ble utrolig trist at den tørket----tørket--og----tørket. Og ikke nok med det... den var alt for hard til at barna klarte å leke med den i alle duppedittene sine!
Da lager jeg den heller selv da! Så kan jeg lage den så tørr jeg selv vil ha den!
Så da dere... da skal dere få oppskriften av meg, for dette er noe av det beste jeg har gjort enda når det kommer til "leker"

Dette trenger du:

5 dl (2 cups) mel
2.5 dl (1 cup) salt
1-2 ss/tbls Alun Tecnic (kjøpes på apotek)
5 dl (2 cups) vann
2 ss/tbls nøytral olje
evt duftdråper
Matfarge
Hansker


Bland det tørre i en kasserolle ha i vann, olje og duftdråper og varm opp på svak varme. Rør hele tiden. Deigen er ferdig når den slipper kjelen og har blitt så tørr som ønskelig.

La deigen avkjøles, og del inn i biter. Bland inn farger. HUSK HANSKER! 


Jeg prøvde med vandelige konditorfarger, men ble ikke fornøyd. Her er det bedre å bruke skikkelige matfarger. Jeg kjøpte mine på På Kjøkkenet i Torvbyen. Men dette selges jo hos alle butikker som har bra utvalg av bake"stæsj".
Bildene jeg legger ut her er med konditorfarger. Jeg legger ut nye nestegang jeg har brukt den andre fargen. 

LYKKE TIL!

Klem
Pauline















0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena