mandag 2. desember 2013

~Kjære vene ~


~Jeg er jo ute i seneste laget, men det er fordi jeg har prøvd å holde meningene mine for meg selv, og trodde at et innlegg om Fotballfrue var noe jeg aldri kom til å skrive om.

En hel verden (tydeligvis) har nå fått med seg at ekteparet har fått sin lille prinsesse, og hovedfokuset er på bildet hun la ut på Instagram 4 dager etter fødselen... 

-Dårlig forbilde for sine yngre lesere? Kroppsfiksert.. andre føler seg feite... sulter seg... and so on and so on....

Jeg synes faktisk ikke det! 
JA, hun er rosablogger. Ok? Men hun er RIMELIG godt trent og er vel bokstavelig talt ikke den eneste som kommer inn i sin "vante kropp" så kort tid etter fødsel. 
Vi er alle laget forskjellig. Noen kropper tåler bedre enn andre å være gravid. Jeg er blandt de som har en kropp som "ikke tåler" å være det. Det tar lanfg lang tid for meg å komme tilbake til normalen etter et svangerskap. Men jeg sitter ikke her hjemme og gråter og føler meg feit og misslykket som menneske av den grunn! Jeg sitter ikke å henger meg opp i andres perfekte kropp så kort tid etter en fødsel.
Om barna våre som er faste lesere (mine er for unge til det), føler seg misslykket fordi Fotballfrue ser slik ut og ikke døtrene våre... har ikke vi egentlig misslyktes som foreldre? Er det ikke foreldres oppgave å lære barna alt som har med selvrespekt å gjøre? Være glad i segselv slik som man er? 

La nå denne familien leve sitt liv! Så lever du ditt!

Klem 
Pauline

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena