onsdag 25. desember 2013

~ Sinna-innlegg ~


GOD JUL!!!

Sitter her og leser om ei dame på en FB-gruppe, som virker lei seg for en Mariusdress hun har strikket på bestilling. Kunden er ikke fornøyd og påpeker feil som strikkersken ikke kan se. Kjenner jeg blir så irritert!
Jeg er og strikkerske og strikker mye på bestilling, og det er veldig krevsomt! Man stiller utrolig strenge krav til seg selv, og er så utrolig pirkete at det er helt uforståelig for noen som ikke gjør det samme, å forstå faktisk hvor mye som ligger bak et strikket plagg!
Vi strikkere/strikkersker sitter mange timer med hvert plagg, og vi er ingen maskiner. Det vi gjør er  ”utdøende”….  Det er overtatt av maskiner som masseproduserer alt!
Jeg er av oppfatning at de som klager på feil som ikke finnes bare kan ha det så godt!
Si en dress koster 500 kr… er det dyrt synes du? Si at EN person sitter med denne dressen i 5 timer hver dag i 9-10 dager (bare et eks. Noen sitter lengre enn det).
Regnestykket er enkelt:

5t x 9dager = 45t

500kr / 45t = 11,11 kr pr time

Minstelønnen i Norge ligger på ca 120kr nå. Og jeg VET det ikke var krangling om pris, men nå setter jeg alt i perspektiv fordi jeg kjenner det småkoker litt.
Strikkersken som har strikket denne dressen ser ikke feilene kunden påpeker… og hele altet blir kansellert…

Måtte denne kunden tilslutt måtte finne frem pinnene å strikke alle sine plagg selv!

Og til alle strikkersker og strikkere der ute; Vær stolt over arbeidet ditt! For du selv vet veldig godt om det er noe du vil gi ifra deg med stolthet!
For dere vet; Evig eies kun et dårlig rykte. Og det vil ingen ha ;)

Ha en fortsatt strålende velsignet God Jul dere!

Klem
Pauline

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena