tirsdag 13. mai 2014

~Keftedes me patates~

Her i gården har forberedelsene til årets 17.mai-brunch startet. Masse familie samles rundt matbordet, både store og små. Til vanlig har jeg egentlig tatt den enkle varianten, men nå har min hverdag endelig blitt annerledes, og lysten til å gjøre mer ut av ting har kommet tilbake.
Min manns mor og hennes slekt er svenske og jeg er halv gresk.. jeg setter det litt på spissen.. begynner litt i det små og prøver litt greske hjemmelagede kjøttboller KEFTEDES, isteden for svenske ferdige. I følge Joakim som er hjemme syk, var de "ille" gode. Kjenner jeg megselv rett blir det laget litt tzatziki på fredagskvelden og. Hører liksom helt med.
Eldstegutten Dennis ble helfrelst da han på vei ut døren på morningen idag fikk vite at det var greske kjøttboller jeg forberedet på kjøkkenet. Så det blir Keftedes me patates ~kjøttboller i tomatsaus med ovnstekte poteter~ til middag idag. Bare fordi han fortjener det! Han er muligens bare 1/4 gresk, men du verden så stolt han er av det! Håper det fortsetter!
Her har jeg lånt et bilde av Keftedes... Husker absolutt ikke hvor jeg har lånt det fra. Hatt det lenge. 


Klem

Pauline

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena