mandag 5. mai 2014

5:2 dietten her og

Ja, det var den som måtte til. 5:2 dietten funker virkelig for meg og min samboer.
For de av dere som kjenner meg privat, vet dee at jeg under begge svangerskap har slitt veldig med å miste vekten jeg har flydd opp. Etter førstemann gikk det tåelig greit og vekten min var på plass etter to åt. Med nr 2 var det langt fra greit å miste de ekstra kiloene. Lavkarbo ble prøvd, men ble dårlig av å føle det at jeg hadde fett rennende nedover munnvikene hver hang det var mat i bildet. Vi har alle forskjellig forhold til mat... og lavkarbo ble feil for meg.
På rett måte, har 5:2 dietten latt meg miste bortimot 13kg på noen få mnd. Jeg er nemlig ikke helt sikker på når jeg startet dette, men det funker! 
Sunn mat... NORMAL mat. Kostholdet er totalt endret og det er masser med grønnsaker med i hvert måltid.
Fastedager er mandag og torsdag. 500kcal på meg og 600kcal på mannen.
Det er enklere enn man skulle trodd. Man må bare være sterk nok de dagene det gjelder! Telle godt og holde seg innenfor rammene. Det er faktisk masse mat man kan spise på fastedager, man må bare være litt oppfinnsomme.
Jeg skal prøve å la dere følge meg og gi dere oppskrifter på div. mat dere kan "kose" dere med.

MEN, jeg kan med en gang si at jeg ikke teller med kcal når det kommer til kaffe og te. Melk/generelt meieriprodukter styrer jeg langt unna så mye som mulig uansett.
Barna spiser ikke fra 5:2 menyen. De får mat som er hverdagskost uansett. Har vandlig ukesmeny som følges så godt som over hodet mulig. Men de har jo en liten finger med i spillet på disse fastedagene da... det skal jeg innrømme. hihi ;)

Klem

Pauline :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Pauline Rammos. Drevet av Blogger.

© Pauline’s rom, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena